SDG IMPACTS #6 | Our Stories about SDGs
“Sustainability begins with balance between People, Power, and the Planet.”
At the School of Social Innovation, Dr. Yuki Miyake, Lecturer, teaches Gender and Development, Local Resource and Knowledge, and Food, Energy, and Resource-based Conflict. Her teaching connects local realities with global challenges—linking gender, equality, and environmental sustainability across Southeast Asia.
Her research explores natural resource management and community participation along riverine areas, promoting inclusive collaboration between local and state actors for sustainable futures. Through her work, she advances the SDGs by encouraging societies to pursue fairness, dignity, and justice within development.
Her key priorities are SDG 5 (Gender Equality) and SDG 10 (Reduced Inequalities), emphasizing the importance of empowering marginalized voices and fostering cooperation for equitable, sustainable change.
SDG Starts Here — at the School of Social Innovation (MFU).
SDG IMPACTS #6 | เรื่องราวของพวกเรา กับเป้าหมายการพัฒนาที่ยั่งยืน (SDGs)
“ความยั่งยืนเริ่มต้นจากความสมดุลระหว่างผู้คน อำนาจ และโลกของเรา”
ที่ สำนักวิชานวัตกรรมสังคม มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
ดร.ยูคิ มิยาเกะ อาจารย์ประจำ ถ่ายทอดองค์ความรู้ผ่านรายวิชา เพศภาวะและการพัฒนา ภูมิปัญญาท้องถิ่นและทรัพยากร และ ความขัดแย้งบนฐานทรัพยากร อาหาร และพลังงาน
โดยเชื่อมโยงประเด็นระดับท้องถิ่นเข้ากับความท้าทายระดับโลก เพื่อส่งเสริมความเท่าเทียมทางเพศ ความเสมอภาค และความยั่งยืนด้านสิ่งแวดล้อมในภูมิภาคเอเชียตะวันออกเฉียงใต้
งานวิจัยของเธอมุ่งเน้นการจัดการทรัพยากรธรรมชาติและการมีส่วนร่วมของชุมชนในพื้นที่ลุ่มน้ำ เพื่อส่งเสริมความร่วมมืออย่างครอบคลุมระหว่างภาคประชาชนกับภาครัฐ สู่อนาคตที่ยั่งยืนมากขึ้น โดยผลักดันสังคมให้ตระหนักถึงคุณค่าของความเป็นธรรม ศักดิ์ศรี และเสียงของผู้คนในกระบวนการพัฒนา
เป้าหมายหลักของเธอคือ SDG 5 (ความเท่าเทียมทางเพศ) และ SDG 10 (การลดความเหลื่อมล้ำ)
ซึ่งสะท้อนถึงความมุ่งมั่นในการเสริมพลังให้กับกลุ่มเปราะบาง และสร้างความร่วมมือเพื่อขับเคลื่อนการเปลี่ยนแปลงที่เท่าเทียมและยั่งยืน
SDG Starts Here — ที่ School of Social Innovation (MFU)